Τρίτη 6 Ιουλίου 2010

Είναι το χωριό μου!



Γεια σας, σήμερα καθώς γυρνούσα από τη Βέροια στο χωριό μου, τη Βεργίνα, προσπάθησα να την παρατηρήσω σαν να ήμουν τουρίστας. Έτσι είπα στον μπαμπά μου να κάνουμε μιά βόλτα στο χωριό πριν πάμε σπίτι.

Το πρώτο πράγμα που βλέπεις καθώς μπαίνεις στο χωριό από τον κεντρικό δρόμο, είναι ένα ερημωμένο "Γραφείο Τελετών" με την υποσημείωση: "Διανυκτερεύει". Έτσι λοιπόν καλωσορίζουμε τους τουρίστες στη Βεργίνα.

Έπειτα τα σκουπίδια κατά μήκος του χωριού κάνουν μπαμ! Δεν βγάζω τον εαυτό μου απ'έξω για αυτό το φαινόμενο, γιατί κι εγώ έχω κάνει τη συγκεκριμένη πράξη, αλλά εδώ και αρκετούς μήνες είμαι εξαιρετικά οικολόγος ( Ευχαριστώ, αδελφούλα! )

Τι να πεις για τους δρόμους? Σχεδόν πουθενά δεν είναι καθωσπρέπει. Παντού προχειρότητα. Εδώ και 17 χρόνια παρακαλάμε τους δημάρχους να ασφαλτώσουν ένα κομμάτι δρόμου 50 μέτρα (για να μπω στο σπίτι μου βρε αδελφέ) και εδώ και 17 χρόνια μας απαντάνε : "Ναι, μην ανησυχείτε θα γίνει ο δρόμος".
Οκ φτάνει τα προσωπικά παράπονα ας περάσουμε στα αντικειμενικά μειονεκτήματα της Βεργίνας.

Το πιστεύετε δεν το πιστεύετε υπάρχουν 6 ξενώνες στη Βεργίνα οι οποίοι δεν γεμίζουν ποτέ (προφανώς), απλά εκμεταλλεύτηκαν κάποια προγράμματα οι ιδιοκτήτες, φτιάξαν την επιχείρηση και μέσα εκεί και τα σπίτια τους ( και καλά κάναν, κατά τη γνώμη μου. Αφού τους δίνουν λεφτά ).
H Βεργίνα είναι ένα από τα πιο ιστορικά μέρη παγκοσμίως και αυτό γιατί στην περιοχή αυτή υπήρξε η παλιά πρωτεύουσα του αρχαίου Μακεδονικού Κράτους, οι Αιγές. Στη Βεργίνα υπάρχουν τα ανάκτορα, το αρχαίο θέατρο και οι Βασιλικοί τάφοι.
Η αξιοποίηση τους κατά την γνώμη μου είναι ΚΑ-ΚΙ-ΣΤΗ. Παρόλο που είναι πόλος έλξης πολλών χιλιάδων τουριστών, δυστυχώς στη Βεργίνα δεν καταφέρνουμε να κρατήσουμε τους τουρίστες. Εννοώ ότι έρχονται απλά για να δουν τους τάφους και αυτό ήτανε, ΓΕΙΑ ΣΑΣ.
Τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι πολύ καλύτερα.

Ωστόσο δεν θέλω μόνο να κρίνω τη Βεργίνα θέλω να αναφέρω και τα πολύ όμορφα μέρη που διαθέτει, την ζεστασιά των κατοίκων και την φυσική ταπεινή απλότητα.

Τα πλατανάκια είναι ένα γραφικό μέρος στην Βεργίνα. Το όνομα του μέρους προδίδει τι το περιτριγυρίζει. Ρέουν ποταμάκια, εξοπλισμένο με παγκάκια είναι ότι πρέπει για ένα πικνίκ με φιλαράκια ή για μια βόλτα.

Οι κάτοικοι δε, είναι πολύ ζεστοί και κοινωνικοί και το κυριότερο ΔΕΝ είναι κουτσομπόληδες. Πολύ μεγάλο προσόν.

Το τελευταίο που θέλω να πω είναι ότι αν κάποτε -λέμε, αν- μου δοθεί η ευκαιρία να διαχειριστώ τη Βεργίνα θα προσπαθήσω να την αξιοποιήσω με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Ορίστε και ένα βίντεο (θέλει το χρόνο του για να μπει, αλλά μπαίνει) σχετικά με τα αρχαιολογικά δρώμενα της Βεργίνας, από το αρχείο της ΕΡΤ(ούστ!)

ΥΓ : Δεν είναι στόχος μου να γίνω δήμαρχος της Βεργίνας. Αν ήταν αυτός ο στόχος μου χάθηκα!

6 σχόλια:

  1. Τι ωραία που γράφεις για το χωριό σου. Έχω έναν φίλο που έχει φτιάξει σάιτ για τους κάτοικους του χωριού του, να πόσο πολύ αγαπάει το χωριό του αν και τώρα μένει Αθήνα.

    Όντως, είναι λίγο απεριποίητο . Παρ'όλα αυτά έχει φοβερή ιστορική αξία για τον πολιτισμό της Ελλάδας και όμορφα μνημεία για τους λάτρεις - και μη, της αρχαίας Ελλάδας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. to reuma hr8e sthn veroia? xaxaxaxa

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. χμμμ παλιο ανώνυυμε :D
    Πρέπει να είσαι απο κατασκήνωση και συγκεκριμένα ο Κούτσια.
    Αποκαλύψου μωρή χΔ!

    @Κορίνα, Δώσε μας το link :D

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. θυμάμαι είχα πάει Βεργίνα στο δημοτικό με το σχολείο μου. ο αρχαιολογικός χώρος ήταν υπέροχος όμως οι δάσκαλοι μας είπανε πως η Βεργίνα δεν είχε τίποτα άλλο το αξιόλογο, το αντίθετο μάλιστα, πως ούτε για φαγητό δεν είχε καλό μέρος. μόλις είδαμε το μουσείο φύγαμε άρων άρων να φάμε στη Βέροια..
    Alex for President! xD

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Όντως η Βεργίνα είναι πολύ ωραία!! έχω έρθει πάμπολες φορές(όχι για τα αξιοθέατα)

    ΑπάντησηΔιαγραφή